a
444 51 44
Çağrı Merkezi
Share
Süper Hizmet Masası

MALATYA BELEDİYESİ’NDEN VATANDAŞA DANIŞMANLIK HİZMETİ:
BİLGİ EDİNME MERKEZİ 

4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ve buna bağlı düzenlenen “Bilgi Edinme Hakkı Kanunun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik” hükümleri uyarınca vatandaşların Belediyemiz ile ilgili yapacakları müracaatları değerlendirmek üzere Belediyemiz Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü bünyesinde Bilgi Edinme Merkezi kurulmuştur.

Belediyemizden “Bilgi Edinme Hakkı Kanunun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik” hükümleri doğrultusunda bilgi ve belge talebinde bulunacak vatandaşlar, başvurularını malatya.bel.tr web sitemiz üzerinden elektronik ortamda veya bizzat müracaat ederek “Bilgi Edinme Başvurusu” formunu doldurarak yapmak zorundadırlar.

 

SÜPER HİZMET MASASI

Süper Hizmet Masası sayesinde, başta bürokrasiyi fazla bilmeyen vatandaşlarımız olmak üzere, bütün vatandaşlarımıza hızlı, güler yüzlü ve kaliteli hizmet verilerek vatandaş memnuniyeti ön planda tutulmaktadır.

16/11/2009 tarihinde faaliyet vermeye başlayan Süper Hizmet Masası, günlük ortalama 500 - 600 arası vatandaşımıza sicil ve yapacağı işlemler konusunda rehber olmaktadır. Vatandaşların Belediyemize geldiklerinde ilk karşılandıkları yer olan Süper Hizmet Masası, vatandaşlara rehberlik hizmetinin yanı sıra, sicil, borç sorgulama ile dilek, istek ve şikayet alma hizmetleri vermektedir.

Süper Hizmet Masası tarafından 4 yılda, 39 bin yeni kayıt, 68 bin güncelleme ve 41 bin adet birleştirme olmak üzere toplam 148 bin sicil işlemi yapıldı. Ayrıca, bir yıl içerisinde 800 adet numarataj tahakkuk işlemi, 9 bin adet adres sorgulama işlemi yapıldı. 1.100 vatandaşa ücretsiz internet hizmeti için şifresi verilmesi konusunda ve otomatik banka işlemleri için de 34 vatandaşa yardımcı olan birim, iş başvuruları da alıyor.

Bünyesinde, 1.850 İŞKUR başvurusu, 5.800 kişinin de belediyeye yönelik iş başvuruları alındı. Bunun yanında 4 bin vatandaşa dilekçe yazılarak ilgili birimlere yönlendirildi, yine 37 bin vatandaşa da danışmanlık ve yönlendirme hizmeti verildi. 

Belediyemiz müdürlükleri ile vatandaşlar arasında koordineyi sağlayan Süper Hizmet Masası, bir nevi ön büro hizmeti vermektedir.

Süper Hizmet Masasında değerlendirilen başvurular, kayıt altına alınıyor ve yönlendirmelerle çözüme kavuşturuluyor.

Vatandaşlarımızın istek, talep, yardım dilekçeleri bilgisayar sistemi üzerinden yazılıp ilgili birimlere yönlendiriliyor.

Süper Hizmet Masası, belediye binasının zemin katında yeni yapılan odasına taşınarak vatandaşa daha çok personel ile daha hızlı hizmet verecek.